viernes, 10 de febrero de 2012

Article

http://www.elpuntavui.cat  

Un conte fet a mida de cada nen i nena

Aquesta emprenedora gironina ha aprofitat la tecnologia digital per oferir contes animats on cada infant és el protagonista de la història

  
Olga Brugat, amb l'aplicació de Mytale. Foto: JOAN CASTRO.
1  
Ja ha passat el Nadal i el dia de Reis, aquell dia màgic en què els nens i nenes s'aixequen amb la il·lusió de saber què els hauran deixat els Mags de l'Orient. És possible que els llibres no hagin estat el regal protagonista –per desgràcia, ja fa molts anys que no ho són-, però tot i així segur que encara hi ha molts nens que somien endinsar-se en històries fantàstiques. I segur que tots i totes imaginen ser els protagonistes d'aquells contes que llegeixen.
Recollint aquesta fantasia, Mytale ha posat al mercat un conte digital que permet personalitzar el personatge protagonista amb la imatge de l'infant que rep el regal. La idea, explica Olga Brugat, va sorgir quan van regalar a un dels fills d'aquesta emprenedora de Torroella de Montgrí (Baix Empordà) un conte personalitzat en paper. “De seguida vaig veure que el meu fill el disfrutava molt més que un altre perquè allà hi sortia ell, i em vaig dir: ‘Per què no es pot fer això mateix però en pel·lícula?'”, explica.
Dit i fet. El primer pas va ser trobar l'equip adient per desenvolupar tota la idea. “Jo treballo al sector del turisme, no tinc gaires coneixements tecnològics, així que vaig recórrer a amics i coneguts per desenvolupar-la”, diu. A través de l'empresa gironina Programari i l'animadora Cristina Segura, va desenvolupar tota la part tecnològica per fer possible un conte animat al qual se li pot afegir la cara del nen o la nena protagonista amb un efecte de realisme alt.
Per a la història i la il·lustració del conte, Brugat va recórrer a la seva amiga i mestra Maria Àngels Masdevall; el doblatge -el DVD es pot comprar en català, castellà i anglès- va ser a càrrec d'alumnes de l'Institut del Teatre, i la música també va ser assumida per un conegut de Brugat. “Al principi em vaig plantejar fer servir una música ja enregistrada, però havia de pagar tants diners pels drets, que em va sortir molt més a compte fer-me la meva”, explica aquesta emprenedora.
Ha estat un esforç constant de més de dos anys per poder tenir el producte acabat i ha estat a partir d'aquest passat mes de setembre que l'emprenedora ha posat en marxa el web de Mytale, des d'on es pot comprar i descarregar el DVD, que dura uns 9 minuts, per uns 20 euros. “Ara estic molt centrada a fer la promoció, sobretot a través de les xarxes socials, però també a partir de les escoles bressol”, explica Brugat. Per a això ha arribat a un acord amb la cooperativa Suara per tal de poder arribar a les escoles del Baix i l'Alt Empordà.
Una festa genial -aquest és el títol del conte de Mytale que recull la impressionant i fantàstica festa d'aniversari de l'Unai- està dirigit sobretot a nens i nenes de 2 a 7 anys i, tot i que neix ja trilingüe, Olga Brugat es planteja ja l'opció d'afegir una versió en holandès. “Ja hi hem tingut gent interessada d'aquest país; és un mercat interessant, perquè allà les famílies acostumen a tenir més fills”, explica.
El següent repte serà afegir noves històries per tal que els nens puguin triar entre diferents aventures, però tot això sense presses. Després d'haver-hi invertit uns 18.000 euros de la seva butxaca -“No hi ha ajudes a fons perdut per als emprenedors”, es lamenta Brugat-, ara la comercialització és el més important.

No hay comentarios:

Publicar un comentario